Πολλοί την αναζήτησαν, πόσοι όμως την πέτυχαν; Από τον Αριστοτέλη έως τον Freud, όλοι προσπάθησαν να αναλύσουν τον τρόπο που θα επιτύχουμε την ευτυχία. Φαίνεται πως πιο κοντά σε αυτή έρχεται ο νευροψυχολόγος Alex Korb, ο οποίος μας λέει τέσσερις απλούς τρόπους που θα μας κάνουν περισσότερο χαρούμενες.

-Να είσαι ευγνώμων: Ο Korb εξηγεί πως τα οφέλη της ευγνωμοσύνης σχετίζονται άμεσα με την ντοπαμίνη, μία ουσία που εκκρίνει ο εγκέφαλος μας όταν νιώθουμε χαρούμενοι. Δεν έχει χαρακτηριστεί άλλωστε τυχαία ως το “κλειδί για την ευφορία”. Η ευγνωμοσύνη είναι ικανή να ενισχύσει τα επίπεδα σεροτονίνης κάτι που κάνουν τα περισσότερα αντικαταθλιπτικά. Ακόμα όμως και αν δεν γνωρίζεις την ακριβή απάντηση στο ερώτημα “Για ποιο λόγο νιώθω ευγνώμων”, ο Korb υποστηρίζει πως μόνο η παραδοχή αυτής της ερώτησης αρκεί για να σε οδηγήσει στην ευτυχία.

-Αναγνώρισε και ονόμασε τα συναισθήματά σου: Αν νιώθεις ένα αρνητικό συναίσθημα όπως θυμό ή λύπη, αναγνώρισέ το. Μπορεί να δείχνει απλό όμως ο εγκέφαλός σου πράγματι ανταποκρίνεται όταν εκφράζεις τα συναισθήματά σου. Πολλές φορές όταν καταστέλλουμε αυτό που νιώθουμε καταλήγουμε δυστυχείς. Μίλησε για οτιδήποτε σε ενοχλεί και αμέσως θα νιώσεις δυνατή και ευτυχισμένη.

-Γίνε πιο αποφασιστική: Διευθέτησε όλες σου τις εκκρεμότητες ώστε να μειώσεις το άγχος και το στρες. Πάρε τον έλεγχο στα χέρια σου και θα δεις πως θα νιώσεις περισσότερη αυτοπεποίθηση.

-Αγκάλιασε τους ανθρώπους που αγαπάς: Οι έρευνες επιβεβαιώνουν πως οι εκδηλώσεις αγάπης προς τους αγαπημένους σου σε κάνουν να νιώθεις πιο ωραία, καθώς απελευθερώνεται η ωκυτοκίνη, ή αλλιώς ορμόνη του έρωτα, η οποία προκαλεί στο συναίσθημα της χαράς.

Τατιάνα Τζινιώλη
Τατιάνα Τζινιώλη
ABOUT EDITOR ALL ARTICLES