Πόσο ύπνο χρειαζόμαστε σε κάθε ηλικία – Από 3 μηνών έως 65+ ετών

Υγεία

Το Εθνικό Ίδρυμα Ύπνου των ΗΠΑ ζήτησε από μία ομάδα επιστημόνων (παιδιάτρους, γυναικολόγους, γηρίατρους, παθολόγους, ψυχολόγους κλπ) να κάνουν μία ανασκόπηση της διεθνούς βιβλιογραφίας και κλινικών μελετών από το 2004 έως το 2014, ώστε να βρουν τις ώρες ύπνου που χρειάζεται ο ανθρώπινος οργανισμός από 3 μηνών έως και 65+.

Σύμφωνα με τις αναθεωρημένες συστάσεις του Εθνικού Ιδρύματος Ύπνου, οι απαιτούμενες ώρες ύπνου ανά ηλικία την ημέρα ορίζονται ως εξής:

Νεογνά έως 3 μηνών: Η συνιστώμενη διάρκεια ύπνου ορίζεται στις 14-17 ώρες την ημέρα, από 12-18 ώρες που ήταν μέχρι πρότινος.

Βρέφη 4-11 μηνών: Η συνιστώμενη διάρκεια ύπνου ορίζεται στις 12-15 ώρες (από 14-15)

Βρέφη 1-2 ετών: Η συνιστώμενη διάρκεια ύπνου ορίζεται στις 11-14 ώρες (από 12-14 ώρες)

Νήπια 3-5 ετών: Η συνιστώμενη διάρκεια ύπνου ορίζεται στις 10-13 ώρες (από 11-13 ώρες)

Παιδιά σχολικής ηλικίας 6-13 ετών: Η συνιστώμενη διάρκεια ύπνου ορίζεται στις 9-11 ώρες (από 10-11)

Έφηβοι 14-17 ετών: Η συνιστώμενη διάρκεια ύπνου ορίζεται στις 8-10 ώρες (από 8,5-9,5 ώρες)

Νέοι ενήλικες 18-25 ετών: Η συνιστώμενη διάρκεια ύπνου ορίζεται στις 7-9 ώρες (αυτή η ηλικιακή κατηγορία δεν υπήρχε στους προηγούμενους πίνακες)

Ενήλικες 26-64 ετών: Η συνιστώμενη διάρκεια ύπνου ορίζεται στις 7-9 ώρες (όσο και πριν)

Ηλικιωμένοι άνω των 65 ετών: Η συνιστώμενη διάρκεια ύπνου ορίζεται στις 7-8 ώρες (αυτή η ηλικιακή κατηγορία δεν υπήρχε στους προηγούμενους πίνακες)

Το Ίδρυμα Ύπνου αναφέρει πως οι συστάσεις είναι ενδεικτικές και μπορεί να υπάρχουν αποκλίσεις ανάλογα με τον οργανισμό του καθενός και φυσικά, τον τρόπο ζωής του. Οι συστάσεις δημοσιεύτηκαν στην επιθεώρηση «Sleep Health».

 

 

Τατιάνα Τζινιώλη
Τατιάνα Τζινιώλη
ABOUT EDITOR ALL ARTICLES