Ποια τρόφιμα πρέπει να αποφεύγεις στην εγκυμοσύνη ;

Nutrition expert

Η περίοδος της κύησης, αποτελεί μια ιδιαίτερη κατάσταση για όλες τις γυναίκες ,καθώς συμβαίνουν αρκετές αλλαγές σε οργανικό, σωματικό και συναισθηματικό επίπεδο. Μαζί με την διάθεση , έντονη είναι και η αλλαγή στις διατροφικές επιλογές της κυούσας, η οποία ενδεχομένως και να εμφανίζει τάση για κατανάλωση διαφορετικών τροφίμων ή τροφικών συνδυασμών.

Ωστόσο, υπάρχουν τροφές που θα πρέπει το διάστημα αυτό να αποφεύγονται , καθώς υπάρχει πιθανότητα να επηρεάσουν την υγεία της μητέρας και του εμβρύου.

Αρχικά να τονίσουμε ότι όλα τα τρόφιμα θα πρέπει να πλένονται σχολαστικά. Τόσο τα φρούτα και τα λαχανικά, όσο και τα κρεατικά πριν μαγειρευτούν. Επίσης, τα κρεατικά ( συμπεριλαμβανομένων και των πουλερικών) θα πρέπει πάντα να είναι πολύ καλά ψημένα, ώστε να μην υπάρχει φόβος για μολύνσεις από μιρκοοργανισμούς που φέρουν.

Επίσης, απέφυγε:

  • ωμό ψάρι (π.χ. Sushi) ή ελαφρώς ψημένα ψάρια.. Επίσης ,μην καταναλώνεις μεγάλα ψάρια ωκεανών (π.χ.σολομός, ξιφίας, βακαλάος, σκουμπρί) καθώς περιέχουν μεγάλες ποσότητες Υδραργύρου, ο οποίος μπορεί να επηρεάσει την ομαλή ανάπτυξη του νευρικού συστήματος του εμβρύου. Προτίμησε καλά ψημένα ψάρια Ελληνικής ανοιχτής θαλάσσης και απόφυγε τις κονσέρβες και τα ψάρια για των οποίων την προέλευση δεν είσαι σίγουρη.
  • Μη παστεριωμένα γαλακτοκομικά προϊόντα, όπως: γάλα μη παστεριωμένο, τυριά τύπου μπρι, καμαμπέρ, ροκφόρ αλλά και αλλαντικά αγνώστου προέλευσης.
  • Συκώτι: περιέχει μεν αρκετό σίδηρο, ωστόσο η υψηλή του περιεκτικότητα σε βιταμίνη Α , το καθιστά επικίνδυνο τρόφιμο για τερατογενέσεις. Ο σίδηρος μπορεί να καλύπτεται από εναλλακτικές επιλογές (μοσχάρι, αποξηραμένα φρούτα, σκούρα φυλλώδη λαχανικά) , καθώς και από το αντίστοιχο συμπλήρωμα διατροφής που συνιστάται συνήθως μετά το 1ο τρίμηνο της κύησης.
  • Μεγάλη ποσότητα καφεΐνης (καφές, αναψυκτικά τύπου cola). Μεγάλη ποσότητα καφεΐνης, είναι αποδεδειγμένο ότι μπορεί να οδηγήσει σε αποβολή ή σε χαμηλό βάρος γέννησης. Βάση νεότερων δεδομένων, ποσότητα καφεΐνης που ισούται με 1 – 2 μικρά φλιτζάνια ελληνικού καφέ, θεωρείται ασφαλής. Ωστόσο, συμβουλέψου σχετικώς και τον γιατρό σου.
  • Πρόσληψη αλκοόλ: το αλκοόλ περνάει στην κυκλοφορία του αίματος του μωρού , όπου και παραμένει για περισσότερη ώρα καθώς διασπάται πιο αργά από τον οργανισμό του. Μεγάλες ποσότητες αλκοόλ επηρεάζουν την φυσιολογική ανάπτυξη του μωρού.

Πέρα από τα παραπάνω, η διατροφή σου , θα πρέπει να είναι ισορροπημένη, περιέχοντας τρόφιμα από όλες τις ομάδες τροφίμων. Έτσι θα εξασφαλίσεις ποικιλία προσλαμβανόμενων βιταμινών και θρεπτικών συστατικών.

Τέλος, προσπάθησε να αποφεύγεις τα επεξεργασμένα τρόφιμα και τα πολλά γλυκά. Προσπάθησε να έχεις συχνά και συνδυαστικά γεύματα, ώστε να διατηρείς την ημερήσια ισογλυκαιμία, μειώνοντας έτσι τις απότομες αυξομειώσεις μεταγευματικών σακχάρων και την πιθανότητα διαταραχών σακχάρου.

Βένια Στίβακτα
Βένια Στίβακτα
Nutrition Expert
ABOUT EDITOR ALL ARTICLES