Τροφές που αγαπούν τη καρδιά μας

Nutrition expert

Τροφές που αγαπούν την καρδιά μας

 

Για να γίνουμε πιο σαφείς, υπάρχουν τρόφιμα που ευνοούν την ρύθμιση του σακχάρου, προάγουν την ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης και παράλληλα κρατούν τα επίπεδα λιπιδίων αίματος χαμηλά. Με τον τρόπο αυτό έχουν άμεση θετική επίδραση στην καρδιαγγειακή λειτουργία και στην υγεία της καρδιάς.

 

Ας δούμε τα πιο σημαντικά.

 

Κόκκινα φρούτα (μούρα, φρούτα του δάσους, κεράσια):

πλούσια σε πληθώρα αντιοξειδωτικών συστατικών και συγκεκριμένα πλούσιες πηγές ¨ανθοκυανών” οι οποίες βοηθούν στην ρύθμιση της πίεσης μέσω διάνοιξης των αιμοφόρων αγγείων.

 

Λιπαρά ψάρια

(σαρδέλες, σολομός, πέστροφα, γαύρος, σκουμπρί). Μεγάλη η περιεκτικότητά τους σε ω λιπαρά οξέα και ιδίως σε Ω3 λιπαρά. Είναι τα λεγόμενα καλά λιπαρά , τα οποία άμεσα σχετίζονται με μειωμένο καρδιαγγειακό κίνδυνο.

 

Προϊόντα ολικής αλέσεως:

περιέχουν φυτικές ίνες οι οποίες, ευνοούν την ρύθμιση των μεταγευματικών σακχάρων και επίσης βοηθούν στην μείωση της αρτηριακής πίεσης. Παράλληλα , οι φυτοστερόλες που περιέχουν φαίνεται να συμβάλουν επίσης σε μειωμένο καρδιαγγειακό κίνδυνο.

 

Ξηροί καρποί:

 

πάντα σε ωμή και ανάλατη μορφή. Πλήθος αντιοξειδωτικών ουσιών, καλών λιπαρών και βιταμινών. Η καθημερινή κατανάλωση μιας χούφτας ανάλατων – ωμών ξηρών καρπών, βάζει ένα ακόμη ληθαράκι στην μείωση καρδιαγγειακού κινδύνου μέσω μείωσης της χοληστερόλης αίματος.

 

Όσπρια:

 

πηγή πρωτεΐνης χωρίς επιπλέον επιβάρυνση με λιπαρά, πλούσια σε φυτικές ίνες & αντιοξειδωτικά συστατικά. Με λίγα λόγια περιέχουν όλα αυτά που καθιστούν ένα τρόφιμο υγιεινό και κατάλληλο για διατροφή χαμηλή σε χοληστερόλη και ζωικά λίπη.

 

Ντομάτες:

 

πλούσιες σε βιταμίνη Α και C. Η βιταμίνη C συμβάλει στην αντιοξειδωτική προστασία των κυττάρων. Παράλληλα, περιέχει λυκοπένιο, που αποτελεί ισχυρότατη αντιοξειδωτική ουσία, η οποία συμβάλει στην αποσυμφόρηση των αγγείων και βοηθά με τον τρόπο αυτό στην μείωση της αρτηριακής πίεσης

Βένια Στίβακτα
Βένια Στίβακτα
Nutrition Expert
ABOUT EDITOR ALL ARTICLES