Έμπαινες; Ως μάνα αποφάσισα να απαντήσω στο ερώτημα

MIND by ΑΜΑΛΙΑ

Εμπαινες; Και τα ερωτήματα γεννιούνται: να μπω που και γιατί;

Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή. Ο λόγος για τη νέα διαφήμιση των Goody’s. Μωρέ μπας και μπερδεύτηκα; Για μπεργκεράδικο δε μιλάμε; Λοιπόν σε ένα φιλμάκι, 1 λεπτού και 35 δευτερολέπτων, ο διαφημιστής έχει καταφέρει να βάλει στο μπλέντερ θέματα πολλά. Άλλοτε σοβαρά και καυτά, άλλοτε φαιδρά. 

Ξεκινάει με ένα καλλίγραμμο, υπερβολικά αδύνατο κορίτσι που μασουλάει ένα ΤΕΡΑΣΤΙΟ μπέργκερ και περπατάει με ύφος μπλαζέ και “κουλ” – ο,τι και εαν σημαίνει αυτό αλλά φαίνεται πως αυτή είναι μια αγαπημένη λέξη των παιδιών. Στη διάρκεια του βλέπεις συνεχώς καλλίγραμμα, αδύνατα κορίτσια. Κάλε μπας και ο θερμιδομετρητής έχει αλλάξει και δεν το πήρα χαμπάρι; Γιατί εάν αρχίσει η κόρη μου και μπαινει στο μπεργκεράδικο συχνά, κατά την έμμεση προτροπή της διαφήμισης, τη βλέπω να γίνεται ντουλάπα και το κυριότερο τη βλέπω στα 10 με χοληστερίνη στα κόκκινα.

Συνεχίζει με σέλφις, σεξ, βία, τατού, διαφυλετική αγάπη, θυμωμένα κορίτσια που κρατάνε μπαστούνια με επιθετική διάθεση, ασυνείδητους που παρκάρουν όπου να ‘ναι (α έχουμε και αναφορά σε ΑΜΕΑ και bullying, πάντα είναι “σέξι” αυτά τα θέματα), μπαλαρίνες που τρώνε μπέργκερ (οξύμωρο αλλά μια αναφορά στην κουλτούρα δεν έβλαψε κανέναν).

Τελικώς όμως όλα προφανώς – υποννοεί το φιλμ – γίνονται καλύτερα όταν μπεις στο μπεργκεράδικο… γιατί όλοι, καλοί κακοί, χωράνε σε ένα Burger House. Εκεί προφανώς δεν έχεις να λύσεις διαφορές και είναι κάτι σαν την αρχαία αγορά. Είσαι ελεύθερος να μιλήσεις για ό,τι θέλεις, με όποιον θέλεις. Μισο λεπτό εάν, δηλαδή, φάω ένα μπέργκερ θα είμαι κουλ, θα βρω το ταίρι που μου ταιριάζει, θα σταματήσουν να με πολιορκούν με ύβρεις ή βια στο σχολείο, θα γίνουν όλα ροζ, μωβ και καλύτερα;;;; 

Να ξεκαθαρίσω πως μου αρέσει η ποπ αισθητική – για να μην κατηγορηθώ ως οπισθοδρομική. Γρήγορο μοντάζ, ωραίες εναλλασόμενες εικόνες, χρώμα, όμορφα νέα παιδιά, μουσική και εκφώνηση που “δένουν” με το ύφος της διαφήμισης (λίγο θυμός, λίγο ειρωνεία, λίγο τρολάρισμα). Ο διαφημιστής πανηγυρίζει. Γράφονται αράδες, γίνονται συζητήσεις. Στόχος επετευχθη! Η καμπάνια στέφεται με απόλυτη επιτυχία. Ως μάνα, όμως, θέλω να σταθώ, λίγο στο μήνυμα. Αυτό το μήνυμα που προφανώς δεν απευθύνεται σε εμένα τη μεσήλικα (να σημειώσω πως όλα αυτά τα χρόνια που κουβαλάω στην πλάτη μου, έχω μπει πολλές φορές σε πολλά μπεργκεράδικα και ο λόγος  ήταν ένας και μοναδικός: το μπέργκερ!) αλλά στην κόρη μου που μπήκε στην προεφηβεία και στο γιο σου που είναι έφηβος. Στα ανήλικα παιδιά μας. Α ναι η κόρη μου ενθουσιάστηκε. Κάτι τα χρώματα, κάτι ο μονόκερος που ξεχύνεται σαν οχετός από το tshirt του αλλόκοτου τύπου με το θυμωμένο ύφος, τα σκουλαρίκια παντού, το μολύβι γύρω από τα μάτια και το σκύλο που γαβγίζει επιθετικά, κάτι τα χρωματιστά μπέργκερ σα μακαρόν, κάτι το σκηνικό με το κορίτσι που κάνει βουτιά στα μπέργκερ ακριβώς όπως πέφτει η Mena Suvari στα τριαντάφυλλα στην επική σκηνή της ταινίας American Beauty, κάτι τα όμορφα κορίτσια που φιγουράρουν στην ταινία, κάτι οι ωμές αναφορές στο σεξ που ευλόγως τη σκανδαλίζουν. 

Λίγο μπερδεμένα δεν είναι όλα αυτά; Και για ποιό λόγο; Για ένα μπέργκερ! Και έμεινα εγώ, η μεσήλιξ, να διερωτώμαι τι σερβίρουμε στα παιδιά μας; Κυριολεκτικά και μεταφορικά.

ΥΓ: Όχι ρε φίλε δε θα μπω, δε θέλω άλλη δηθενιά… κουράστηκα! Άσε που δεν μπήκα ακριβώς στο νόημα. Επίσης εάν αρχίσω τα μπέργκερ θα ξεχάσω την παραλία για να μη σου μιλήσω για χοληστερίνη και τριγλυκερίδια. Διόρθωσε με εάν κάνω λάθος, αλλά εάν μπω τελικώς δε θα σταματήσει το bullying, δε θα γινει καλύτερη η ζωή μου. Εγώ δεν απαντώ στη βια με βια, ο θυμός δεν είναι οδηγός μου ακόμη και εάν ο σκοπός είναι ιερός. Θα προτιμούσα να μη μπουν ούτε τα παιδιά μου. Γενικώς. Θα μείνουμε απέξω. Ευχαριστούμε

 

 

Αμαλία Κυπαρίσση
Αμαλία Κυπαρίσση
Είμαστε αυτό που σκεφτόμαστε
ABOUT EDITOR ALL ARTICLES