Οι έφηβοι που βλέπουν πολλή τηλεόραση καταναλώνουν έως και 500 έξτρα σνακ ανά έτος

Έφηβοι

Οι έφηβοι που παρακολουθούν περισσότερες από τρεις ώρες τηλεόραση τη μέρα και «βομβαρδίζονται» από διαφημίσεις, μεταξύ άλλων για διάφορα ανθυγιεινά και παχυντικά φαγητά και ποτά.Έτσι, τρώνε περισσότερα junk food απ΄ ότι οι συνομίληκοί τους.

Αυτό δείχνει μια νέα έκθεση της βρετανικής οργάνωσης αντικαρκινικών ερευνών Cancer Research UK, η μεγαλύτερη μέχρι σήμερα μελέτη πάνω στη σχέση των τηλεοπτικών διαφημίσεων και της διατροφής, που βασίσθηκε σε δείγμα 3.348 παιδιών και νέων ηλικίας 11 έως 19 ετών.

Η έρευνα αποκαλύπτει ότι η πολύωρη καθημερινή παρακολούθηση τηλεόρασης και διαφημίσεων έχει ως αποτέλεσμα ένας νέος να καταναλώνει μέσα στο έτος περισσότερα από 500 έξτρα σνακ (πατατάκια, μπισκότα κ.α.) και αναψυκτικά, από ό,τι θα έτρωγε και θα έπινε, αν έβλεπε λιγότερη τηλεόραση.

Αυτό όμως, όπως διαπιστώθηκε, δεν ισχύει στην περίπτωση που τα τηλεοπτικά προγράμματα δεν συνοδεύονται από διαφημίσεις. Αυτό, κατά τους ερευνητές, δείχνει ότι είναι οι διαφημίσεις που κυρίως ωθούν τους νέους στο ανθυγιεινό φαγητό.

Οι έφηβοι που βλέπουν πολλή τηλεόραση με διαφημίσεις, έχουν υπερδιπλάσια πιθανότητα (μεγαλύτερη κατά 139%) να πιουν αναψυκτικά και άλλα ποτά με ανθρακικό, καθώς επίσης 65% μεγαλύτερη πιθανότητα να φάνε φαγητό από φαστ φουντ και άλλα έτοιμα γεύματα με πολλές θερμίδες, αυξάνοντας έτσι τον κίνδυνο παχυσαρκίας.

«Δεν ισχυριζόμαστε πως κάθε έφηβος που παρακολουθεί τηλεόραση, θα το ρίξει στο “τζανκ φουντ”.Αλλά, η μελέτη μας δείχνει ότι υπάρχει ισχυρή συσχέτιση ανάμεσα στις διαφημίσεις και στις διατροφικές συνήθειες και ότι η μείωση “τζανκ φουντ” στο τηλεοπτικό μάρκετινγκ θα βοηθήσει να σταματήσει η κρίση παχυσαρκίας» δήλωσε η επικεφαλής ερευνήτρια δρ Τζιότσνα Βόχρα.

«Η βιομηχανία τροφίμων θα συνεχίσει να προωθεί τα προϊόντα της στα μυαλά των εφήβων, αν της επιτρέπεται να το κάνει. Η κυβέρνηση πρέπει να προστατεύσει την υγεία της επόμενης γενιάς» τόνισε η καθηγήτρια Λίντα Μπολντ της Cancer Research UΚ.

 

Τατιάνα Τζινιώλη
Τατιάνα Τζινιώλη
ABOUT EDITOR ALL ARTICLES

MORE EDITOR'S ARTICLES

H ηλικία 5-8 ετών είναι η πιο σημαντική για τη συμπεριφορά και τον χαρακτήρα του

H ηλικία 5-8 ετών είναι η πιο σημαντική για τη συμπεριφορά και τον χαρακτήρα του

Τα καλύτερα χρώματα για τις φωτογραφίες σου

Τα καλύτερα χρώματα για τις φωτογραφίες σου

Online εργαλείο σου λέει ακριβώς τι χρειάζεσαι για την τέλεια διακόσμηση του δέντρου σου

Online εργαλείο σου λέει ακριβώς τι χρειάζεσαι για την τέλεια διακόσμηση του δέντρου σου

Kaia Gerber: Η κόρη της Cindy Crawford αναδείχθηκε ως Μοντέλο της Χρονιάς

Kaia Gerber: Η κόρη της Cindy Crawford αναδείχθηκε ως Μοντέλο της Χρονιάς

H Pantone ανακοίνωσε το χρώμα του 2019 – Και θυμίζει καλοκαίρι

H Pantone ανακοίνωσε το χρώμα του 2019 – Και θυμίζει καλοκαίρι

Η ζωή της Meghan Markle ετοιμάζεται να γίνει ταινία του BBC

Η ζωή της Meghan Markle ετοιμάζεται να γίνει ταινία του BBC

Και όμως, ο τρόπος που βάζουμε τα λαμπάκια στο δέντρο είναι λάθος

Και όμως, ο τρόπος που βάζουμε τα λαμπάκια στο δέντρο είναι λάθος

Κρίσι Τάιγκεν: Η απάντηση στις mom shamers που την έκριναν για το πρόβλημα του γιου της

Κρίσι Τάιγκεν: Η απάντηση στις mom shamers που την έκριναν για το πρόβλημα του γιου της

11 Ιδέες διακόσμησης για τις χριστουγεννιάτικες μπάλες

11 Ιδέες διακόσμησης για τις χριστουγεννιάτικες μπάλες