Πως θα χάσω τα κιλά των γιορτών;

Nutrition expert

Είναι γεγονός πως, κατά την περίοδο των Χριστουγέννων και ουσιαστικά για δύο περίπου εβδομάδες όπου κρατούν όλες οι βασικές γιορτές , δεν είναι λίγα τα πλούσια τραπέζια σε διάφορα καλέσματα ή σε βραδινές εξόδους. Πολλά τα φαγητά, συνήθως παρασκευασμένα με περίσσεια λιπαρών υλών και φυσικά παντού γλυκά, όλων των ειδών. Περίοπτη θέση έχει φυσικά και το αλκοόλ, το οποία συχνά συνοδεύει όλες τις παραπάνω περιστάσεις.
Κάπως έτσι, είναι πολύ πιθανόν , εφόσον δεν τηρηθεί ένα μέτρο στα παραπάνω, να υπάρξει άνοδος βάρους από 3-6 κιλά.
Φυσικά, αμέσως μετά τις γιορτές, όλο το ενδιαφέρον εστιάζεται, στο πως θα χαθούν τα κιλά αυτά αλλά και σε πόσο χρονικό διάστημα.
Καταρχάς , ξεκινώ τονίζοντας κάποια σημεία που καλό θα είναι να έχουμε κατά νου, προτού ξεφύγουμε από τον καθημερινό ρυθμό της διατροφής μας

• Διαχειριζόμαστε την αίσθηση της πείνας. Βασικός κανόνας τα συχνά γεύματα , τα οποία αποτελούν τη βάση της ισορροπημένης διατροφής. Βασικότερο χαρακτηριστικό είναι πως , συνδυάζοντας όλες τις βασικές θρεπτικές ομάδες στα γεύματά μας (υδατάνθρακες , πρωτεΐνες – λίπη) πετυχαίνουμε καλύτερη αίσθηση κορεσμού και φυσικά ισογλυκαιμική ισορροπία, η οποία βοηθά σε ομαλότερη μεταβολική λειτουργία και μείωση της συνεχούς τάσης γλυκού.
• Προσπαθούμε να ελέγξουμε την συναισθηματική λήψη τροφής. Συχνά, λόγω έντονου άγχους και στρες, καταφεύγουμε σε λιγότερο υγιεινές επιλογές και χάνουμε το μέτρο στο άστατο τσιμπολόγημα. Σημαντικό για να αποφύγουμε αυτή την κατάσταση είναι να μην ξεχνάμε τη σημασία των μικρών ενδιάμεσων γευμάτων αλλά και την λήψη ποικίλων αντιοξειδωτικών συστατικών από την διατροφή μας , τα οποία καταπολεμούν την δημιουργία ελευθέρων ριζών , που ιδίως σε περιόδους άγχους, τείνουν να δημιουργούνται ευκολότερα. Για παράδειγμα: έμφαση σε βιτ C (όπως εσπεριδοειδή , πιπεριές, φράουλες, ακτινίδια, πολύχρωμα λαχανικά, Μαγνήσιο (Mg) και Σελήνιο (Se) (όπως ξηροί καρποί), βιτ Ε (όπως ελαιόλαδο).
• Φροντίζουμε να λάβουμε σωστή ενημέρωση γύρω από το τι θεωρείται υγιεινό. Καθώς, υπάρχει αρκετή παραπληροφόρηση σχετικά με τις μεθόδους που μπορεί να ακολουθήσει κάποιος για μείωση βάρους, προσπαθούμε να συμβουλευόμαστε μόνο ειδικούς σχετικά με το είναι καταλληλότερο για εμάς και τον οργανισμό μας.
Tips για μείωση βάρους μετά από τις γιορτές
 
– καταναλώνουμε από όλα τα φαγητά μέσα στην εβδομάδα, περιορίζοντας μόνο το κόκκινο κρέας, φροντίζοντας επίσης να μαγειρεύονται πιο ελαφριά, χωρίς τσιγάρισμα και με μόνη λιπαρή ύλη το ωμό ελαιόλαδο στο τέλος του μαγειρέματος.
– δεν ξεχνάμε τα συχνά γεύματα, τα οποία μας βοηθούν να διαχειριζόμαστε την πείνα μας και μας προσδίδουν όλα α απαραίτητα μάκρο και μικρο-θρεπτικά συστατικά, ώστε να διατηρούμε ενεργοποιημένο τον μεταβολισμό μας. Τρόφιμα που μπορούν να συνδυάζονται στα ενδιάμεσα σνακ: φρούτα, άπαχο τυρί, sticks λαχανικών, ξηροί καρποί, αποξηραμένα φρούτα, γάλα και γιαούρτι,.
– δεν ξεχνάμε να πίνουμε αρκετό νερό, ώστε να έχουμε και καλύτερη απορρόφηση θρεπτικών συστατικών αλλά και επαρκή ενυδάτωση για αποφυγή επιπλέον κατακρατήσεων. Μπορούμε να ενισχύσουμε την συνολική λήψη υγρών με αφεψήματα από βότανα. Για παράδειγμα: πράσινο τσάι, τσάι του βουνού, δίκταμο, φασκόμηλο κ.λ.π
– Αφήνουμε στην άκρη τον πανικό. Όσο και εάν ξεφύγαμε, πάντα έχουμε το περιθώριο και την ευκαιρία να επανέλθουμε σε ένα ισορροπημένο διατροφικό πλάνο και να προσέξουμε λίγο περισσότερο τις διατροφικές επιλογές μας
– Αποφεύγουμε τα γλυκά που μπορεί να έχουν περισσέψει!! Προτιμούμε πλέον να αρκεστούμε σε λίγη μαύρη σοκολάτα, μέλι με γιαούρτι ή σε φρέσκα φρούτα.
– Ξεκινάμε και πάλι συστηματικά περπάτημα. Η κίνηση παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην ενεργοποίηση του ρυθμού των καύσεων.

Με λίγη υπομονή και λαμβάνοντας υπόψιν τα ιδιαίτερα ατομικά χαρακτηριστικά μας (σωματοδομή, ορμονολογικά προβλήματα, λήψη φαρμακευτικής αγωγής, φύλο, ηλικία), θα δούμε τα κιλά των εορτών να μειώνονται και να επανερχόμαστε στο αρχικό μας βάρος.

Βένια Στίβακτα
Βένια Στίβακτα
Nutrition Expert
ABOUT EDITOR ALL ARTICLES