Εσείς τρώτε καλό πρωινό;

Nutrition expert

Συχνά ακούμε και διαβάζουμε για τη σημασία του καλού πρωινού. Τελικά πόσο σημαντικό είναι και τι ακριβώς εννοούμε με τον χαρακτηρισμό αυτό;

Το πιο σύνηθες αρχικό θέμα συζήτησης σε όλα τα διαιτολογικά γραφεία αφορά την σύσταση του πρωινού αλλά και την καθημερινή ένταξη του στο πλάνο διατροφής.

Πολλοί άνθρωποι αποφεύγουν το πρωινό είτε λόγω συνήθειας ,είτε λόγω φόρτου εργασίας. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που ξεκινούν την ημέρα τους με σκέτο ρόφημα καφέ.

Σε κάθε περίπτωση υπάρχουν και εύκολες λύσεις ,οι οποίες θα μπορέσουν να καλύψουν αυτό το τόσο σημαντικό γεύμα.

Τι είναι όμως αυτό που το καθιστά τόσο σπουδαίο ;

Καταρχάς, όλο και περισσότερες έρευνες δείχνουν πως το πλήρες πρωινό ενισχύει τον μεταβολικό ρυθμό και οι άνθρωποι που καταναλώνουν πλήρες πρωινό τείνουν να έχουν χαμηλότερο βάρος συγκριτικά με όσους δεν καταναλώνουν.

Οι τελευταίοι τείνουν να είναι πιο επιρρεπείς σε άστατο ενδιάμεσο τσιμπολόγημα και μη ισορροπημένες διατροφικές συνήθειες.

Για να θεωρηθεί ένα πρωινό πλήρες θα πρέπει να περιέχει συνδυασμό τροφών από τις τρεις βασικές ομάδες: υδατάνθρακες ( ψωμοειδή ή δημητριακά), πρωτεΐνη ( γαλακτοκομικά / τυροκομικά ) και φρούτα ή λαχανικά.

Με αυτόν τον τρόπο παρέχονται απαραίτητα θρεπτικά συστατικά , τα οποία χαρίζουν ενέργεια και δίνουν ώθηση στον μεταβολισμό μας από την αρχή της ημέρας.

Επιπλέον , ο συνδυασμός της “τριάδας” προάγει την αύξηση των επιπέδων της ορμόνης

« σεροτονίνης» γνωστή ως ορμόνη της χαράς και της ευδιαθεσίας! Έτσι ,εκτός του ότι λαμβάνουμε απαραίτητες βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά , παράλληλα αποτρέπουμε την καταθλιπτική διάθεση .

Προτεινόμενοι συνδυασμοί για θρεπτικό αλλά και εύκολο πρωινό:

  • Γιαούρτι με βρώμη , φρούτο, λίγο μέλι και ξηρούς καρπούς
  • Αυγό με λίγο τυρί η γαλοπούλα, φρούτο και 1 φέτα ψωμί ολικής
  • Ψωμί ολικής με ταχίνι και μέλι και ένα ποτήρι γάλα
  • smoothie με γάλα, γιαούρτι, φρούτο, μέλι και λίγη βρώμη
  • Τοστ με μαύρο ψωμί , τυρί, γαλοπούλα και φρέσκο χυμό η φρούτο
  • Κουλούρι Θεσ/νικης με λίγο τυρί και ένα φρούτο

Δεν χρειάζεται πολύς χρόνος . Το μόνο που χρειάζεται είναι απλά να το εντάξουμε στην καθημερινότητα μας και σύντομα θα αισθανθούμε τη διαφορά τόσο σε οργανικό και ενεργειακό επίπεδο.

Βένια Στίβακτα
Βένια Στίβακτα
Nutrition Expert
ABOUT EDITOR ALL ARTICLES