Οι επιστήμονες μιλάνε για «το σύνδρομο των αχτένιστων μαλλιών»

Παιδιά

Και όμως, υπάρχει και επιστημονικός όρος για τα μπλεγμένα μαλλιά του παιδιού σας. Γερμανοί και Γάλλοι επιστήμονες προσπάθησαν να φτάσουν στη ρίζα του προβλήματος του «συνδρόμου των αχτένιστων μαλλιών». Ανακάλυψαν λοιπόν, μεταλλάξεις σε τρία γονίδια που φαίνεται να ευθύνονται για τα συνεχώς μπερδεμένα μαλλιά. Μάλιστα, αναφέρουν πως το πρόβλημα συναντάται κυρίως σε ξανθά μαλλιά και κυρίως στην παιδική ηλικία. Μέχρι σήμερα οι επιστήμονες δεν είχαν ιδέα γιατί μπορεί να συμβαίνει κάτι τέτοιο, το οποίο είναι σχετικά σπάνιο. Για πρώτη φορά περιγράφηκε στην ιατρική βιβλιογραφία το 1973 και από τότε έχουν καταγραφεί διεθνώς περίπου 100 περιπτώσεις, ενώ θεωρείται δεδομένο ότι υπάρχουν πολλές ακόμη. Επειδή έχει παρατηρηθεί πως εμφανίζεται σε οικογένειες, πιθανολογείται ότι έχει γενετικό υπόβαθρο.

Οι ερευνητές των πανεπιστημίων της Βόννης και της Τουλούζης, με επικεφαλής την καθηγήτρια Ρεγκίνα Μπετζ του Ινστιτούτου Ανθρώπινης Γενετικής του πρώτου, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό περιοδικό γενετικής “The American Journal of Human Genetics”, ανέλυσαν δείγματα DNA από δέκα παιδιά με το πρόβλημα των αχτένιστων μαλλιών. Εντοπίστηκαν μεταλλάξεις σε τρία γονίδια (PAD13, TGM3, TCHH), που εμπλέκονται στο σχηματισμό των μαλλιών στους ανθρώπους και οι ερευνητές δηλώνουν πως πλέον είναι σε θέση να κάνουν κλινική διάγνωση της διαταραχής των αχτένιστων μαλλιών μέσω των μεθόδων της μοριακής γενετικής.

Τατιάνα Τζινιώλη