Ποιά φρούτα επιλέγω το καλοκαίρι

Guest Editors

Τα φρούτα του καλοκαιριού αποτελούν για τους περισσότερους αγαπημένη διατροφική επιλογή, καθώς έχουν ωραία γλυκιά γεύση και παράλληλα αφήνουν μία αίσθηση δροσιάς.

Η αλήθεια είναι ,πως τα καλοκαιρινά φρούτα είναι πολλά και καθένας από εμάς έχει τουλάχιστον ένα ή 2 αγαπημένα είδη.

Όπως , όλα τα φρούτα , έτσι και τα καλοκαιρινά, κατέχουν σημαντική θέση στην πυραμίδα της Μεσογειακής Διατροφής. Μπορούν να καταναλώνονται καθημερινά ,ενώ προσοχή και μέτρο χρειάζεται από άτομα που αντιμετωπίζουν συγκεκριμένα προβλήματα υγείας (π.χ. Σάκχαρο, εντερικά προβλήματα κ.λ.π.)

 

Ας δούμε αναλυτικά τα οφέλη για κάθε ένα ,από τα πιο συνήθη καλοκαιρινά φρούτα.

 

Καρπούζι: ίσως το πιο αγαπημένο καλοκαιρινό φρούτο. Αποδίδει περίπου 25-30 θερμίδες για κάθε λεπτή φέτα. Περιέχει αρκετό νερό και αποτελεί συχνή δροσιστική επιλογή για ενδιάμεσο γεύμα ή για βραδινό . Παρότι ,λίγες οι θερμίδες του , η περιεκτικότητα του καρπουζιού σε φυσικά σάκχαρα είναι αρκετά υψηλή ,επομένως θα πρέπει να καταναλώνεται με μέτρο και ακόμη καλύτερα ως μέρος ενός συνδυαστικού πιο ισορροπημένου γεύματος , όπως π.χ. μαζί με τυρί, κάτι που συνηθίζεται σε αρκετά μέρη της Ελλάδας.

Πεπόνι: επίσης αρκετά πλούσια σε φυσικά σάκχαρα , αποδίδοντας και αυτό 25-30 θερμίδες για κάθε λεπτή φέτα. Προτείνεται, να συνδυάζεται και αυτό με τυρί ή γιαούρτι για καλύτερη αφομοίωση των προσλαμβανόμενων σακχάρων. Τέλος, αποτελεί μέτρια πηγή φυτικών ινών, ωστόσο σε μεγάλες ποσότητες για πολλούς είναι δύσπεπτο, οπότε και συνιστάται αντίστοιχη προσοχή.

Βερίκοκα: καταναλώνονται ωμά και αποξηραμένα. Αποδίδουν και αυτά περίπου 30 θερμίδες ανά 2 τεμάχια. Πλούσια σε βιταμίνη Α, κάλιο, ασβέστιο και πηγή φυτικών ινών.

Σύκα: αρκετά διαδεδομένα για την ενίσχυση της εντερικής κινητικότητας γι αυτό και συστήνονται σε περιπτώσεις δυσκοιλιότητας σε ωμή ή αποξηραμένη μορφή. Αποδίδουν 40-50 θερμίδες ανά 2 τεμάχια, είναι πλούσια σε φυσική ζάχαρη και συνιστάται προσοχή σε άτομα με διαβήτη & σε άτομα με εντερικές παθήσεις.

Ροδάκινο: ευχάριστο σε γεύση, τόσο ωμό, όσο και σε μορφή χυμού. Αποδίδει περίπου 45-50 θερμίδες για κάθε μικρό τεμάχιο και είναι πλούσιο σε πολύτιμα ιχνοστοιχεία και βιταμίνη C (γνωστή για την αντιοξειδωτική της ικανότητα δρώντας κατά της δημιουργίας ελευθέρων ριζών & ενίσχυσης της κυτταρικής σύνθεσης κολλαγόνου).

Σταφύλια: τα συναντάμε σε διάφορες και νόστιμες ποικιλίες σε όλη την Ελλάδα. Αποδίδουν περίπου 70 θερμίδες για κάθε μικρό τσαμπί. Είναι ιδιαίτερα πλούσια σε αντιοξειδωτικά συστατικά αλλά καθώς περιέχει αρκετή φυσική ζάχαρη, χρειάζεται επίσης μέτρο στην κατανάλωση του. Θυμηθείτε , πως η ισοδύναμη μερίδα αφορά 10-12 ρώγες!!

Μούσμουλα: Αποδίδουν 40-50 θερμίδες για κάθε 2-3 μικρά τεμάχια. Αποτελούν σημαντική πηγή ασβεστίου αλλά κυρίως αποτελούν σημαντικότατη πηγή φυτικών ινών. Γι αυτό και είναι κατάλληλα για περιπτώσεις δυσκοιλιότητας.

Το καλοκαίρι είναι εποχή με διαθέσιμα πολλά και νόστιμα φρούτα από Ελληνικές ποικιλίες. Επιλέξτε αυτά που σας αρέσουν περισσότερο και συμπεριλάβετέ τα σε μια ισορροπημένη , ποικίλη, Μεσογειακής βάσης, διατροφή.

 

 

Βένια Στίβακτα
Βένια Στίβακτα
Nutrition Expert
ABOUT EDITOR ALL ARTICLES